В тази публикация ще ви разкажа за нашето пътешествие до остров Закинтос (Zakynthos). Всичко започна началото на Май 2012, когато точно обмисляхме къде ще почиваме това лято. Насочихме се към Йонийските острови, тъй като Халкидики не беше интерес за нас. Имахме оферти за за Лефкада, Корфу и Закинтос и почнахме да проучваме дестинациите.
Статията е обновена 2018г.

Navagio Beach

За Закинтос тогава знаехме малко и то само това, което беше свързано с плажа на корабокруширалия кораб Navagio Beach, който е райски красив. След като проучихме и 3-те дестинации, везните накланяха повече към о-в Лефкада главно заради това, че не трябваше да пътуваме с ферибот, тъй като гърците са направили тунел под Превеза и плаващ мост над Йонийско море, който свързва острова и континента.

Но.. това видео клипче определено наклони везните към Закинтос

И вече беше ясно: Тръгваме за Закинтос.

Сега трябваше да си намерим и къде да спим. След търсене на хотели, вили и къщи се спряхме на една типично гръцка вила с име XYLOPORTA от 3 части в северния край на острова. Вилата беше собственост на възрастно семейство от Англия. Намерихме вилата първо през airbnb където можете да ползвате до 50лв отстъпка натискайки този линк, но после направихме резервацията през Booking, там цената беше по-ниска а и там има отстъпка.

И така, след дълго обмисляне кога да тръгнем, решихме да пътуваме през нощта, за да стигнем по обяд за ферибота и евентуално да се настаним във вилата по светло.

Избрахме да пътуваме по маршрута София > Солун > Ioannina > Patra и Килини от където да се качим на ферибот. Бяхме 2 коли и тръгнахме от София някъде към 1 часа. Съветвам всички да се снабдят с GPS, тъй като в противен случай или трябва да имат много късмет, или ще пътуват на тръни през целия път и на острова няма да могат да се ориентират. Аз си свалих Sygic за Android 4.0 с картите на Naviteq и го препоръчвам на всички, не ни подведе нито за миг даже и на острова, където не вярвах че ще се справи.

Когато писах тази статия нямаше хубав роуминг пакет както е сега, така че в момента и Google Maps ще свърши идеална работа тъй като трафика, който прави не е проблем. Спомням си с усмивка нашите пътешествия, когато върна лентата на зад. В тези години бяха модерни картите за това къде има безплатен Wifi :).

Съветвам Ви да си изберете и хубава зареждачка за телефон за запалката на автомобила. Аз ползвам тази: Anker Зареждачка за автомобил с Quick Charge 3.0 42W в Amazon.co.uk. Страшно съм доволен от нея. Преди да я открия имах страшни мъки със зареждачките в колата! Поръчвам от Амазон, като използвам услугите на Габко или GGBG, които ми предоставят адрес в UK, след което поръчвам пратките на техният адрес.

И сега по същество..

Пътува се през околовръстното на Солун, после се отклонявате по новата гръцка магистрала към Игуменица. Пътят минава през множество тунели и виадукти и е много красив през деня, но изморителен през нощта заради силните светлини в тунелите. Имахме чувството че нямат край. Има и доста камери и ограничения на скоростта, тъй като магистралата не е довършена на 100%.

tuneli

Пътя е платен и се кара по нея до Ioannina, където е и първата бензиностанция. Там пристигнахме към 6-7 сутринта, и напълнихме бензин до  горе тъй като бяхме чули че на острова е с 30% по скъп. Което не се оказа така, даже беше по-евтин на някои места.

След Shell-a на Ioannina продължихме по един планински път, много широк и живописен, по който карахме без проблем с 120км/ч. Пътят минава през най-големия гръцки залив (Превеза), и се пригответе за много завои и живописни гледки. Спирахме няколко пъти за снимки.

Update 2018. Новата магистрала от Йоанина до Патра е готова, и вече не се минава през този път! Все пак след последното ми посещение и минаване по новата магистрала на връщане минах пак през него тъй като е много живописен и приятен за каране! На новата магистрала почти няма бензиностанции, така че зареждането на Йоанина е задължително!

После се включвате в новите магистрални участъци към град Патра. След като стигнахме там, трябваше да се мине през моста на Патра, който се заплаща. Под моста има и ферибот, който чухме че е по-евтин, тъй като цената на моста беше над 12 евро в едната посока. Но все пак не ни се губеше време по някакви фериботи и си заплатихме таксата на моста, който е чисто нов и внушителен.

От Патра се хваща пътя за Килини, където е и ферибота. Половината е магистрала, другата половина е широк път, на който се кара бързо. През летните месеци ферибот има на всеки час. Разписанието може да се провери в този сайт, като ние не си правихме никаква резервация.

И така пристигнахме в Килини в 13ч. точно за ферибота, който за малко да изпуснем (следващия беше в 15:30 и не искахме да изгубим деня в чакане).

Фериботите са на компанията Ionian Ferries и са климатизирани с ресторант и бар. Времето за пътуване е 1 час и ни струваше 60 евро за кола и 3-ма души в едната посока.
Update 2018: Ферибота пак си е на такава цена. 30 евро за кола и по 10 евро на човек 🙂

И така, в 14:00ч. стъпихме развълнувани на остров Закинтос (Zakynthos)

Без много мислене тръгнахме към вилата, защото от пристанището в град Закинтос до нашата вила имаше 35 км. по типични селски пътчета. След 40 минутно шофиране бяхме на уговорената среща при супермаркета на пристанището в Agios Nikolaos (северната част на острова) където ни чакаше една румънска лейди (б.р Romanian Lady), както я наричаха англичаните. Шефката на вилата се казваше Натали и имаше една стара трошка без номера, която гореше 50 на 50 нафта и масло и едвам вървеше. С нея заведе до вилата. Тук трябва да спомена, че на острова има много автомобили без номера и почти няма полиция.

Важно 2018
През септември 2018 година голяма скална маса падна върху туристи на плажа с кораба Navagio, и към момента плажа е затворен за посещение от туристи. До този момент продължават да падат малки скални късове и властите продължават да забраняват посещенията. Очакваме това да не бъде така през лято 2019.

Цени и такси и изминато разстояние:

• Общото разстояние което изминахме (отиване, острова и връщане) 2200км
  • Всичко като сума ни струваше 360 Евро (гориво, пътни такси и ферибот)
  • Магистрални такси в едната посока: 11 евро (През 2018г. Таксите вече са с 10 евро повече!)
  • Такса за моста на Патра: 12 евро в едната посока
  • Ферибот: 3ма души + автомобил 60евро (9.1 евро на човек + 30 Евро за кола)
  • Цената на бензина на острова беше 1.7-1.8 Евро
  • Колата ни изхарчи 7л/100км. На острова има много наклони и се кара на първа, втора

Полезни съвети:

• Заредете колата до горе с бензин преди границата
  • На новата магистрала до отбивката на Ioannina няма нито една бензиностанция
  • Повечето бензиностанции не работят през нощта
  • Направете си сандвичи, тъй като ако огладнеете няма къде да се спре за ядене
  • На острова има много наклони и пътя е тесен. Кара се на първа, втора. Накладките се запалват още след 2-рия километър. Спирайте на скорост.
  • Сайт, в който да следите разписанието на фериботите:  http://paleologos.forth-crs.gr/english/npgres.exe?PM=BO
  • Сайт с цените на горивото в Гърция: http://www.vrisko.gr/times-kafsimon-venzinadika/zakynthos
  • Сайт за вили и апартаменти на много изгодни цени в който ползвате -18EUR отстъпка ако резервирате през този линк в Airbnb
  • -10 EUR отстъпка за резервация на хотел на Закинтос в Booking
  • 15 лева по ваша сметка при регистрация в Revolut от този линк!

Идея, чрез която може да спестите до 45лв за вашата почивка на Закинтос!

1. Отворете си сметка в Revolut от този линк: http://varadinov.com/recommends/revolut-15/
След регистрацията ще получите 15 лева подарък по сметката си. Системата позволява да си поръчате безплатно дебитна карта, или да ползвате веднага виртуална такава, която може да използвате за да платите почивка в Airbnb или Booking.
2. Регистрирайте се в Airbnb или в Booking
Ако направите резервацията с картата, която си регистрирахте в Revolut, ще може да използвате веднага тези 15 лева + още 18 евро при регистрация в Airbnb или 10 евро при регистрация в Booking 🙂